sunnuntai 14. helmikuuta 2010

7.raskausviikko

Kävin perjantaina ensimmäisellä neuvola käynnillä. Punnituksessa olin ehkä jopa hiemn laihtunut. No ei ihme sinänsä sillä enhän ole harrastanut liikuntaa tai syönyt normaalisti. Kyllähän ne lihakset siitä surkastuvat. :)

Ensin odotin ensimmäistä neuvola käyntiä lähinnä siksi että nyt saan sitten tietää ihan varmasti olenko raskaana... Haloo onks valoo! Todellakin olen ihan ilman mitään testejä. Jotenkin sen vaan tiedän. Yllätys ;)

Sain ison nivaskan tietoa ja sain luetella tietoja itsestäni ja miehestäni. Sairauksia ja sen semmoisia. Hoitaja kysyi haluanko lähetteen ensimmäisessä ultrassa downnin syndrooman lisätutkimukseen.
Kysyin mitä tarkalleen ottaen saan tietä sillä tutkimuksella? Mahdollisen todennäköisyyden down lapseen. Niin ja tosiaan esim. jos minulle laskettaisiin että minulla on 80% mahdollisuus että tämä lapsi on down lapsi, niin periaatteessa onhan siinä silti se 20% että siitä tulee ihan terve lapsi.
Hämmentävää, en ollut varma haluaisinko. Hoitaja sanoi kirjottavansa minulle kuitenkin lähetteen ja sillä ei ollut väliä käytänkö sen vai en. Ihan varalle vaan kun en oikeen tiennyt sanoakko juuta vai ei.

Ainiin, hoitaja ehdotti että voin saada kyllä sairaslomaa pahaanoloon mutta totesin etten halua sille silloin en olisi kuin kotona ihanan kamalan itseni kanssa.
No, sitten vaan pitää mennä pomon puheille huomennissa pyytämään nätisti kevyempiä hommia.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti